Jakość obsługi kelnerskiej jest obecnie oceniana na równi ze smakiem i wyglądem serwowanych w lokalu dań. Dlatego też, jeśli zależy nam na dobrej opinii klientów, warto zainwestować w nowoczesne rozwiązania technologiczne, które ułatwią wykonywanie pracy personelowi. Jaką automatykę i oprogramowania dla gastronomii znajdziemy obecnie na rynku?
Terminale komputerowe POS
Jest to jedno z popularniejszych rozwiązań automatyki dla gastronomii wśród restauratorów, właścicieli dużych cukierni, barów czy pubów. Terminale komputerowe POS umożliwiają szybkie przyjmowanie oraz ewentualną modyfikację zamówień. W rezultacie trafiają one bezpośrednio do kuchni, co eliminuje ryzyko wystąpienia błędów w komunikacji na linii kelner-kuchnia. Na dotykowym ekranie widać również w przejrzysty sposób graficzny układ wszystkich stolików, co znacząco ułatwia personelowi sprawną obsługę. Z odpowiednim oprogramowaniem sprawdzimy również m.in. stan zapasów w magazynie czy obliczymy poprawność przychodów i wydatków.
Oprogramowanie gastronomiczne S4H
Zaproponowane przez firmę S4H oprogramowanie pomaga sprawnie zarządzać lokalem. Z jego pomocą precyzyjnie rozliczymy bowiem każdy aspekt prowadzonego biznesu. Zaczynając od poprawności rachunków, poprzez stan magazynowy, aż po wydajność pracowników. Aplikacja posiada szereg funkcji, umożliwia m.in. szybkie poprawianie błędów w pozycjach na paragonach, szczegółowe raportowanie czy łatwe dodawanie rabatów. Oprogramowanie można zainstalować na dowolnym urządzeniu mobilnym z systemem Windows. Jest ono kompatybilne z innymi automatycznymi rozwiązaniami dedykowanymi do sprzedaży, takimi jak drukarki fiskalne, czytniki kart czy szuflady na gotówkę.
Systemy przywoływania w gastronomii SUNG i SYSCALL
To jedne z nowszych i coraz częściej poszukiwanych automatycznych systemów powiadamiania. Mają za zadanie w dyskretny sposób przywołać kelnera do określonego miejsca w lokalu gastronomicznym. Ich zasada działania jest bardzo prosta. Na stoliku, w kuchni czy w barze znajduje się przycisk. Po jego naciśnięciu, zostaje wysłany sygnał do zegarka i/lub monitora obsługi powiadamiający personel o konieczności podjęcia określonego działania, np. odbioru gotowego dania, chęci założenia zamówienia itp. Tego typu nowoczesna automatyka dla gastronomii znacząco ułatwia kontakt na linii klient–obsługa oraz kelner-kuchnia, co wpływa na podniesienie jakości obsługi.
Automatyka i oprogramowanie dla gastronomii to szeroki temat, mamy nadzieję, że udało nam się usystematyzować te zagadnienia.