Terminale POS – dlaczego warto je posiadać i ile to kosztuje?

Coraz więcej klientów zwraca uwagę nie tylko na jakość kupowanego produktu czy usługi, ale również na sposób obsługi. Im wyższy jej poziom, tym lepiej dla biznesu. Zadowolenie konsumentów wpływa przecież na zyski przedsiębiorcy. Terminale POS są niezbędne, jeśli pragniemy rozwijać biznes i uatrakcyjnić naszą firmę w oczach potencjalnych klientów.

Terminal POS – co to takiego?

Nazwę pochodzącą z j. angielskiego (point of sale) tłumaczy się jako „punkt handlowy”. Stacjonarne urządzenia tego typu spotyka się obecnie w większości lokali gastronomicznych, takich jak restauracje, cukiernie czy bary. Dzięki intuicyjnemu oprogramowaniu umożliwiają one sprawne zarządzanie firmą. Gwarantują bezproblemowe wprowadzanie towarów do systemu i automatyczne rozliczanie stanu magazynowego, ale przede wszystkim szybką obsługę klienta. Z kolei terminal przenośny pozwala na błyskawiczne rozliczenie zamówienia i wystawienie rachunku.

Dlaczego warto posiadać terminal POS?

Korzyści jest wiele. Zainstalowanie komputera POS pozwala na sprawne przyjmowanie zamówień, które od razu przesyłane są do kuchni – eliminujemy więc ewentualne pomyłki komunikacyjne pomiędzy kelnerami a kucharzem. Ponadto możemy w jednym miejscu zebrać informacje na temat wszystkich stolików oraz bez przeszkód wracać do każdego wprowadzonego do bazy klienta. Dodawać kolejne pozycje do rachunku. Nowoczesne oprogramowania zapewniają nam również kontrolę nad wszystkimi aspektami biznesu. Jesteśmy w stanie łatwo sprawdzić stan zapasów, wyliczyć przychody i rozchody czy zweryfikować pracę personelu.

Ile to kosztuje?

Czynników wpływających na koszt terminala POS jest kilka. Wszystko zależy od tego, jaki rodzaj urządzenia wybierzemy – stacjonarny czy przenośny – oraz czy planujemy go zakupić na stałe czy tylko wydzierżawić. Każdy z tych sposobów ma swoje wady i zalety, więc trzeba dobrze je rozważyć. Dobrej jakości komputer pozwoli na zainstalowanie zaawansowanego oprogramowania, dzięki któremu będziemy w stanie np. rejestrować czas pracy każdej zatrudnionej w lokalu osoby czy na bieżąco otrzymywać informacje o zużywanych przez kucharza produktach spożywczych. Właściwe dobranie urządzenia będzie w perspektywie opłacalne dla każdego restauratora. Należy jednak pamiętać o tym, by dopasować produkt do potrzeb danej firmy.