CHART program dla hoteli.

System hotelowy CHART dzięki swojej niezawodości, uniwersalności i modularnej budowie, znajduje szerokie zastosowanie w hotelach, pensjonatach, osrodkach wypoczynkowych i sanatoriach. System z powodzeniem może być stosowany zarówno w małych , jak i dużych obiektach. Pomimo że program zawiera bogaty pakiet funkcji charakteryzuje się łatwością obsługi. Nie sprawia żadnych problemów osobie zaznajomionej z podstawowymi zasadami pracy w środowisku Microsoft Windows.

 

CZY WIESZ ŻE CHART JEST NAJCZĘŚCIEJ UŻYWANYM PROGRAMEM HOTELOWYM W POLSCE !!!

 

Charakterystyka systemu dla hoteli CHART - moduły systemu

System hotelowy CHART dzięki swojej niezawodności, uniwersalności i modułowości, znajduje szerokie zastosowanie w hotelach, pensjonatach, ośrodkach wypoczynkowych i sanatoriach. System jest na bieżąco rozbudowywany i uaktualniany, zgodnie z oczekiwaniami i życzeniami naszych Klientów oraz ze zmieniającymi się przepisami.

Konfiguracja dostosowana do potrzeb hotelu

Dzięki moduarnej budowie system hotelowy CHART z powodzeniem może być stosowany zarówno w małych, jak i dużych obiektach. Poniżej opisujemy poszczególne moduły.

Moduł Recepcja

Moduł recepcja programu hotelowego CHART przeznaczony jest do wspomagania pracy personelu recepcyjnego, działu marketingu oraz kadry zarządzającej hotelu. Z tego miejsca dostępne są wszystkie kluczowe informacje, niezbędne dla poprawnego działania hotelu: bieżący podgląd pokoi, lista meldunków, księga rezerwacji. Kolorowy diagram hotelu umożliwia między innymi podejrzenie bieżącego i planowanego obłożenia, wyszukiwanie rezerwacji wymagających wpłaty zaliczki, dodawanie i przenoszenie rezerwacji oraz meldunków.

Moduł Obciążenie i Sprzedaż

Księga Obciążeń pozwala na przeglądanie, zarządzanie i rozliczanie wszelkiego rodzaju należnościami, wynikającymi z meldunku: pobytowymi, żywienia, usług dodatkowych. Dzięki połączeniu z modułem Sprzedaży jest wygodnym i elastycznym narzędziem, pozwalającym szybko i sprawnie rozliczyć gościa. Zależnie od konfiguracji systemu, rozliczenie może nastąpić w chwili wymeldowania gościa lub w formie płatności odroczonej.

Moduł Gastro

W przypadku, gdy hotel połączony jest z obiektem gastronomicznym, wyposażonym w oprogramowanie Gastro, możliwe jest współdziałanie zarówno z programem Gastro POS, służącym do obsługi kelnerskiej, jak i programem Gastro SZEF przeznaczonym do zarządzania procesami kalkulacyjno-magazynowymi.

Moduł Żywienie

Coraz powszechniejszym standardem staje się oferowanie gościom hotelowym możliwości korzystania z hotelowej restauracji. System CHART umożliwia zarówno planowanie posiłków na etapie rezerwacji, jak i szczegółowe rozliczanie w trakcie pobytu.

Moduł Zasoby

Obok rezerwacji pokoi często spotykane są szeroko rozumiane rezerwacje zasobów: sal konferencyjnych, gabinetów odnowy biologicznej, rowerów, itp. Dzięki modułowi możliwe jest prowadzenie rezerwacji takich zasobów oraz rozliczanie - jako obciążeń, dopisywanych do konta gości, fakturami, rachunkami lub paragonami. Dla rezerwowanych zasobów możliwe jest drukowanie potwierdzeń, które stanowić mogą formę biletu.

Moduł rezerwacji internetowych i Channel Manager HOTEL-IN

Internet to aktualnie podstawowe źródło informacji o hotelach oraz bardzo ważny kanał sprzedaży. HOTEL-IN jest najnowocześniejszym rozwiązaniem, które pozwala optymalnie wykorzystać potencjał sprzedażowy hotelu oraz pobudzić promocję w internecie. Głęboka integracja kanałów internetowych z Modułem Recepcji systemu CHART umożliwia automatyzację obsługi tych kanałów nieosiągalną w innych systemach.

Moduł Zestawienia

Moduł Zestawienia jest narzędziem pozwalającym w szybki i łatwy sposób uzyskać pełny obraz hotelu, m.in. odczytać dane o prowadzonych rezerwacjach i meldunkach, utworzyć zestawienia księgowe i sprzedaży, opracować informacje statystyczne o wykorzystaniu obiektu.

Moduł Archiwum

Ogromna większość czynności, wykonywanych w hotelu, ma charakter powtarzalny. Dotyczy to zarówno wystawiania dokumentów sprzedaży, jak i bezpośredniej obsługi gości. Aby ułatwić użytkownikom pracę z systemem, wprowadzony został szereg słowników, zawierających dane stałe (listy usług, dane firm i gości, itp.). W celu ułatwienia kontroli dodano również słowniki danych archiwalnych (rezerwacji, meldunków, dokumentów, itp.).

Moduł Centrum

Na potrzeby obsługi sieci hoteli, stworzony został moduł Centrum. Składa się on z dwóch aplikacji – klienta, przesyłającego bazy z obiektów do centrali, oraz systemu centralnego, odczytującego i udostępniającego pobrane dane.

Współpraca z innymi systemami zewnętrznymi i urządzeniami - interfejsy

System CHART pozwala nie tylko na gromadzenie i analizę danych wprowadzanych przez użytkowników, ale współpracę z różnego rodzaju systemami i urządzeniami peryferyjnymi: centralami abonenckimi, zamkami elektronicznymi, drukarkami fiskalnymi, systemami FK. Szeroka lista obsługiwanych urządzeń, dostarczanych przez największych producentów, pozwala na łatwą integrację i automatyzację codziennych działań.

Systemy Finansowo Księgowe

Dokumenty wprowadzone w systemie hotelowym CHART - faktury, paragony, mogą w łatwy sposób zostać przesłane do systemów finansowo - księgowych.

 Obsługa płatności elektronicznych

System CHART może współpracować z systemem kart płatniczych. Dzięki temu możliwa jest natychmiastowa autoryzacja i potwierdzenie transakcji kartami lub - w przypadku systemu autorskiego, opartego na platformie Chartnet - bonami.

Zamki elektroniczne

Systemy zamków elektronicznych zastępują w hotelu tradycyjne zamki i klucze, wykorzystując technologię plastikowych kart magnetycznych, kart chipowych bądź zbliżeniowych identyfikatorów (kart, zegarków, breloków).

Drukarki fiskalne

Większość transakcji prowadzonych w hotelu objęta jest obowiązkiem fiskalizacji. We współpracy z czołowymi producentami urządzeń fiskalnych program połączony został z następującymi drukarkami:

Centrale telefoniczne

Współpraca systemu CHART z centralami hotelowymi umożliwia przede wszystkim sprawną i spójną kontrolę nad połączeniami telefonicznymi.

 

Moduł rezerwacji internetowych i Channel Manager HOTEL-IN

Internet to aktualnie podstawowe źródło informacji o hotelach oraz bardzo ważny kanał sprzedaży. HOTEL-IN jest najnowocześniejszym rozwiązaniem, które pozwala optymalnie wykorzystać potencjał sprzedażowy hotelu oraz pobudzić promocję w internecie. Głęboka integracja kanałów internetowych z Modułem Recepcji systemu CHART umożliwia automatyzację obsługi tych kanałów nieosiągalną w innych systemach.

HOTEL-IN składa się z dwóch elementów: Panelu Rezerwacji Internetowych i Channel Managera.

Podstawowe funkcje Panelu Rezerwacji na stronie internetowej hotelu:

  • wyszukiwanie wolnych pokoi w oparciu o aktualną dostępność w Module Recepcji CHART

  • rezerwacja i płatność internetowa lub gwarancja kartą płatniczą

  • automatyczne potwierdzenie oraz zapis rezerwacji z Panelu na grafiku w systemie CHART

Podstawowe funkcje Channel Managera:

  • automatyczne wystawianie do sprzedaży, wolnych pokoi na zintegrowanych z Channel Managerem najpopularniejszych portalach rezerwacyjnych, polskich i zagranicznych

  • sprzedaż bez allotmentu oraz centralne zarządzanie dostępnością i cenami na portalach

  • automatyczny zapis rezerwacji internetowych z portali na grafiku w systemie CHART